| Kommentar |
Skrevet i teksten: |
|
Skrevet 30-01-2012 kl 16:52 av Julie:
Hvordan får jeg guppyene til og "ville" parre seg?
|
Poecilia wingei (Endlers guppy)
|
|
Skrevet 24-01-2012 kl 16:08 av malene:
hei:)
jeg har akkurat kjøpt en kampfisk i en gullfiskbolle. men går det greit om jeg skifter vannet ofte?
også lurer jeg på en ting til:)
hvordan ser man på kampfisken om det er en hun eller han? :)
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 23-01-2012 kl 11:38 av Holger:
Nei, Eli. Kun reint vatn.
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 21-01-2012 kl 17:00 av Eli:
Hei hei. Jeg har nettopp fått en kampfisk. Det ser ut om den trives godt. Men jeg må snart rense akvariet. Trenger jeg noen midler da eller noe sånn?
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 07-10-2011 kl 20:58 av Hilde:
Scalare (aka "Angelfish") kan bli territorielle ved kjønnsmoden alder, og det er lurt å innrede slik at tanken naturlig deles inn i mindre områder. De kan også gomle på fisk mindre enn seg, evt spise dem opp. Fisk med lange/store/spisse finner er spesielt utsatt. Min scalare gomlet opp et par dronningrasbora og en ancistrus, samt 3 andre scalare.
Flott side!
|
Pterophyllum scalare (Scalare)
|
|
Skrevet 21-06-2011 kl 14:02 av Holger:
Når som helst utenom helger og fellesferie er nok best. :)
Vi var der sist med barn sumaren 2010 - midt i fellesferien. Det går greit altså, men ein har nok meir utbytte av det når det er litt mindre trøkk.
|
Universeum i Gøteborg
|
|
Skrevet 21-06-2011 kl 08:33 av Anita:
Når lønner det seg og dra dit? sÅ lenge det var så mye folk der på den tiden.
|
Universeum i Gøteborg
|
|
Skrevet 19-05-2011 kl 01:56 av robin:
Pass på så den ikke forsvinner inn i pumpa, viss du har utvendig pumpe og stort kar. Min "bodde" der lenge... overlevde ;)
|
Macrognathus zebrinus
|
|
Skrevet 16-05-2011 kl 00:09 av daniel:
min scalare har spist fem neontetra, en glassmalle og kampfisken ser litt herja ut.
|
Pterophyllum scalare (Scalare)
|
|
Skrevet 29-04-2011 kl 22:03 av Natalya:
Jeg har scalarene min med bla. noentetra og det går helt fint. Ingen har blitt spist. Scalarene viser ingen interesser for dem engang.
Men de bråker i blant med kampfisken og napper den i halen. Men det kun i blant, så det går fint.
|
Pterophyllum scalare (Scalare)
|
|
Skrevet 22-04-2011 kl 17:24 av anne dahlberg:
Prøver få til klekking av artemiaegg. De egg som ses ligger på bunn og sirkulerer ikke i luftstrømmen. Er dem døde eller er det nomalt i starten ?
|
Klekker for Artemia
|
|
Skrevet 22-04-2011 kl 17:21 av anne dahlberg:
NB! Generelle spørsmål om hold av fisk/oppdrett/pris vil bli slettet.
|
Klekker for Artemia
|
|
Skrevet 22-04-2011 kl 17:21 av anne dahlberg:
NB! Generelle spørsmål om hold av fisk/oppdrett/pris vil bli slettet.
|
Klekker for Artemia
|
|
Skrevet 13-04-2011 kl 13:10 av terje:
disse fiskene går fint overens med mindre fisk, men bare hvis scalarer blir introdusert i et akvarium med små stim fisk i fra før og scalarene selv er små.
|
Pterophyllum scalare (Scalare)
|
|
Skrevet 30-03-2011 kl 11:24 av Holger:
Prøv heller ein annonse på http://akvaforum.no/, Charlotte.
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 29-03-2011 kl 18:56 av Charlotte:
Noen som vet om noen erfarne kampfiskholdere som kan ta til seg 2 flotte hunnkampfisker? jeg har et akvarie på 47 liter, men de rører seg svært lite, og nå er fiskenes tilstand ille :(
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 24-03-2011 kl 14:25 av Holger:
Eg vil ikkje tilrå eit så lite akvarium til nokon fisk. I mine auger er 19 liter eit minimum for å skape eit tilfredsstillande miljø for fisk eller andre akvatiske dyr.
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 24-03-2011 kl 13:55 av Nina:
Hei! Kan man kjøpe en startpakke med et nanoakvarium på 5,5l å ha en kampfisk i?
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 18-02-2011 kl 20:55 av frode:
må man bruke luftpumpa etter at artemia eggene er klekkt?
|
Klekker for Artemia
|
|
Skrevet 08-02-2011 kl 15:31 av sandra:
vanvittige bilder
|
Apistogramma cacatuoides (Kakadueciklide)
|
|
Skrevet 06-12-2010 kl 15:06 av ricky:
Dere bør huske på at Artemia nuplien ikke indeholder noe særlig næring i seg selv og bør annrikes
- Lys er viktig for god klekking.
- Uklekte cyster og cysteskall vil ikke en fiskelarve/yngel klare å fordøye, som oftest skaper det dødelig forstoppelse.
- Artemia kan oppevares levende et par tre dager på kjøleskaptemperatur, dersom man holder lave tettheter.
|
Klekker for Artemia
|
|
Skrevet 20-11-2010 kl 16:08 av rasmus stoltenberg:
jeg har hat 1 indisk glassmalle i 2 år nå, sammen men mange andre fisk, den overlevde extremt bra, men i natt sluttet varmepumpa og fungere og vanne sank til 10 grader, så fiskene døde. litt syn egentlig. jeg hadde døpt den aids.
nå får jeg vell stikke og kjøpe meg 5 nye! håper de overlever like lenge!
|
Kryptopterus bicirrhis (Indisk glassmalle)
|
|
Skrevet 18-10-2010 kl 20:23 av Holger:
Heilt korrekt, Elise. Denne informasjonen blei skrevet for snart 7 år sidan - før Poecilia wingei blei beskrevet vitenskapeleg.
|
Poecilia wingei (Endlers guppy)
|
|
Skrevet 18-10-2010 kl 18:19 av Elise:
Er ikke Endlers levendeføderes viteskapelige navn Poecilia Wingei?
|
Poecilia wingei (Endlers guppy)
|
|
Skrevet 20-08-2010 kl 04:29 av Balla brekk:
Visst produserer planter CO2 om natta! De produserer faktisk CO2 hele tiden, siden kontinuerlig celleånding (aerob, dvs med TCA-syklus) er en forutsetning for eucaryot liv.
Ved en gitt lysintensitet overstiger fotosynteseaktiviteten celleåndingen og netto-produksjonen blir O2 ut og CO2 inn til planten.
Er lysintensiteten for lav, blir det omvendt.
Oppsummert; planer som får nok lys til å vokse har nettoprodukasjon av O2, planter som ikke får nok lys til å vokse (f.eks om natten) har nettoproduksjon CO2.
|
Vannverdier
|
|
Skrevet 17-08-2010 kl 23:40 av Christen:
Hello. Jeg lurer på om dere hvet når dere kan eller om dere tenker på å få fisk til salgs igjen? Jeg vil gjerne ha sjøhest, men jeg lurer på om dere kommer til å selge fisk igjen?
|
Vi har for tiden til salgs:
|
|
Skrevet 17-08-2010 kl 20:57 av espen Andre Usima:
nå har sneglene mine lagt egg :) og no er spørsmålet mitt hvor menge snegler kan det bi av et egklase ??
|
Ampullariidae (Eplesnegle)
|
|
Skrevet 06-08-2010 kl 19:49 av janne:
Hei vi har hatt guppy i vårt AKVARIE I CA 8 mnd. uten at det har blitt yngel. Hunnene har vært gravide flere ganger uten at vi har klart å putte dem i fødekar idet de ynler. Andre fisk tilogmed neontetra har spist de stakkars små. Vi har prøvd å putte smellfeite guppy i karet uten at de føder der. Hva kan vi gjøre for at yngelen skal overleve?
|
Poecilia reticulata (Guppy - Kulturguppy)
|
|
Skrevet 06-08-2010 kl 16:20 av Marius Pettersen:
Takk Truls for lenken!
Elsket skapningene! Kjøpte dem. Fikk dem faktisk billige og det var god support som bisto godt under prossesen av klekkingen. Fornøyd!
|
Triops-klekking.
|
|
Skrevet 21-07-2010 kl 17:56 av Marius Pettersen:
Kjøpte mine på dinopets.no gleder meg til de kommer i posten!
|
Klekker for Artemia
|
|
Skrevet 19-07-2010 kl 21:48 av Truls:
Dinopets (www.dinopets.no) selger som sagt triops!
|
Triops
|
|
Skrevet 17-07-2010 kl 04:29 av Truls:
Veit at www.dinopets.no selger bla Triops!
|
Triops-klekking.
|
|
Skrevet 16-07-2010 kl 17:08 av czucher:
NB! Generelle spørsmål om hold av fisk/oppdrett/pris vil bli slettet.
|
Vi har for tiden til salgs:
|
|
Skrevet 13-06-2010 kl 16:33 av Holger:
Ja. Eremittkreps er ein krabbe, ikkje ein kreps, og krabbar er tillatt å halda i Noreg.
|
Coenobita clypeatus
|
|
Skrevet 12-06-2010 kl 20:32 av Wargtass:
Er det lov å holde denne arten i norge?
|
Coenobita clypeatus
|
|
Skrevet 22-05-2010 kl 09:18 av Anne Marie:
Jeg har oppgradert fra en 60 liter til en 160 liter, la inn det gamle filteret i den nye pumpa og satte igang - fikk beskjed om å helle i en flaske med aqasafe 250 ml - som sagt så gjort - nå har jeg grønt vann... og er ikke så sikker på om det var så utrolig lurt?..
|
Vannverdier
|
|
Skrevet 19-05-2010 kl 09:16 av Sean P:
trodde ikke at kampfisk trengte så stor plass siden i dyre butikkene så seller de kampfisker i ca en halv liters akvarium
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 18-05-2010 kl 20:13 av Sean P:
Denne fisken er en praktfull art av Scalare,Jeg selv har 4 stykker en litt spessiel forhold til de andre.
PS. Spiser den andre småfisk??
|
Pterophyllum scalare (Scalare)
|
|
Skrevet 18-04-2010 kl 16:24 av Siren:
Hei :D jeg har tenkt å skaffe meg en kampisk. akvariet mitt er 32 l. Jeg har lest at kampfisken trenger plasser å gjemme seg. foreksempel er det lurt å ha en krukke med hull i eller noe lignende?
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 09-04-2010 kl 07:51 av sara:
NB! Generelle spørsmål om hold av fu7u76uisk/oppdrett/pris vil bli slettet.ja det var visst et men glem det det var bare tull syn det hadde
|
Akvariet i Bergen
|
|
Skrevet 10-03-2010 kl 16:36 av jakob:
fin fisk
|
Mikrogeophagus altispinosa (Boliviansk sommerfuglciklide)
|
|
Skrevet 10-03-2010 kl 16:31 av jakob:
NB! Generelle spørsmål om hold av fisk/oppdrett/pris vil bli slettet.
|
Pelvicachromis pulcher (Palettciklide)
|
|
Skrevet 07-03-2010 kl 22:21 av alex:
Hei. skal nå bytte vann på mitt 120 L akvarium, og lurer på litt fremganger. Skal fiskene vere i akvariet når vannet blir byttet, eller må man ta dem ut? en del fisker har begynt å bevege seg mot overflaten ( nesten hele tiden ). kan dette bety oksygenfattig vann?
|
Vannverdier
|
|
Skrevet 12-01-2010 kl 19:08 av cecilie kreybu:
vi hadde en sånn for noen år siden,og den lå gjemt inni et pomperør hele dagen,og kom ut om kvelden,lekte og spiste hele natten,til morningen ko,da var det inn igjen i pomperøret..merkelig,men artig :)
|
Pangio kuhlii (Stripet kuhlii-ål)
|
|
Skrevet 30-12-2009 kl 18:18 av charlotte:
det med at de ikke overlever i bolle er tull. Jeg har 4 kampfiskhanner i hver sine boller og de har da levd ganske lenge og lengre vil de leve!
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 27-12-2009 kl 17:11 av Connie:
jeg har en slik fisk, ganske lik den som er på bildet. i en liten gullfiskbolle, men min er veldig rolig, ligger gjerne på bånn eller topp og bare ligger rolig.. skal den gjøre dette?
hvor mange ganger burde jeg mate den?
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 03-11-2009 kl 22:57 av Ika:
Hei^^ tenkte å si ifra siden en del spør.. jeg kjøpte en i går og de hadde en del der. Jeg fant de på det som sies å være norges største akvariebutikk (akvariemagasinet) det ligger på sinsen.. google it, så finner du adressen! :D jeg er kjempefornøyd med min.. rund og fin ^^
|
Cladophora aegagropila (Marimo-baller)
|
|
Skrevet 21-09-2009 kl 09:39 av christian kipperberg:
største feile folk gjør når det gjelder kampfisk er de ska ha minst 60 liters akvarium + godt med planter. det er tross alt et levende vesen. har 2 stk går 1 et 250l akvarium la med 12 guppy 5 sommerfuglciklide 6 svart neontetra 2 l-021 1 ancistrus 1 sebrapleco og 2 platy. trives veldig godt liker og gjømme seg og ''sove'' på merkige måter med..
|
Betta splendens "Crowntail" (Kampfisk)
|
|
Skrevet 05-09-2009 kl 21:43 av Hanna:
Så stillig.
Jeg har blågurami fra før, men de er ikke så kule som denne og lager lyder :)
|
Trichopsis schalleri (Trestripet knurregurami)
|
|
Skrevet 26-08-2009 kl 15:22 av Martin Andre Radich:
Sorry! Kjempefint akvariet!
|
Tetra i ettermiddagssol.
|
|